Over Podium Mozaïek

Veelgestelde vragen

Bekjk hier de meestgestelde vragen, gegroepeerd per onderwerp. Staat je vraag er niet tussen? Gebruik de zoekfunctie van de website of neem contact met ons op via T 020-5800380 of E info@podiummozaiek.nl.

Theater

Kaartverkoop / Tickets

Hoe kan ik kaarten bestellen?
Kaarten bestellen kan via deze website. Uw kaarten kunt u thuis uitprinten of downloaden op uw smartphone. Als uw betaling gelukt is, moet u binnen een uur de kaarten ontvangen.
Kan ik ook offline kaarten kopen?
Op de avond van een voorstelling zelf is er een kassa open waar u kaarten kunt kopen.
Welke betaalwijzen zijn er?
Online kunt u betalen met IDEAL - Mastercard - Visa. In het theater kunt u betalen met PIN, of de podiumcadeaukaart.
Hoe kan ik kaarten reserveren?
Kaarten reserveren kan alleen telefonisch op werkdagen tussen 13:00 - 17:00. Uw reservering wordt vijf dagen vastgehouden. Kaarten die gereserveerd zijn binnen vijf dagen voor een voorstelling, worden weer vrijgegeven voor de losse verkoop indien deze niet uiterlijk een uur voor aanvang van de voorstelling zijn opgehaald. Bij voorstellingen die bijna uitverkocht zijn kunt u in de week voorafgaand aan de voorstelling niet meer reserveren. U kunt natuurlijk wel nog kaarten kopen via deze website.
Ik heb mijn e-tickets niet ontvangen/ben mijn e-tickets kwijt. Wat moet ik doen?
Na het afronden van uw online bestelling vindt u de tickets in uw Podium Mozaïek account. Ga naar www.podiummozaiek.nl en log in op uw persoonlijke pagina. Hier kunt u ook de tickets downloaden en printen. Mocht dit niet lukken, neem dan contact op met onze kaartverkoop (020 580 03 81).
Ik heb mijn kaarten niet geprint, kan ik de e-tickets laten zien op mijn telefoon?
Het is mogelijk om de tickets te scannen vanaf een mobiele telefoon. Daarvoor vragen wij u om uw schermhelderheid te verhogen.
Hoe laat begint het programma?
In de agenda en op de ticket staat een aanvangstijd van het programma. Aanvangstijden zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen.
Ik kan niet naar de voorstelling, kan ik mijn kaarten retourneren of ruilen?
Mocht u verhinderd zijn, dan kunt u zonder enig bezwaar iemand anders de voorstelling laten bezoeken. Een kaartje is niet persoonsgebonden. Reeds gekochte kaarten kunnen niet worden teruggegeven. Mocht u onverhoopt toch verhinderd zijn, tot twee dagen voorafgaand aan de voorstelling kunt u uw tickets inruilen voor een tegoedbon. Hiervoor wordt 2 euro per kaartje aan administratiekosten in rekening gebracht.
De voorstelling is uitverkocht, hoe kom ik nog aan een kaart?
Bij uitverkochte voorstellingen kunt u uw naam op een wachtlijst laten plaatsen. Zodra er plaatsen vrijkomen, wordt u gebeld. Indien de reserveringen ongewijzigd blijven tot de dag van de voorstelling, adviseren wij u op de dag zelf een uur voor aanvang van de voorstelling aanwezig te zijn; dan worden de niet opgehaalde reserveringen vrijgegeven. Het gebeurt regelmatig dat er op de avond zelf nog plekken vrijkomen, het loont dus vaak wel om op de wachtlijst te staan.
Wat als een programma is afgelast?
U kunt dan restitutie aanvragen voor uw aangeschafte ticket, tot een half jaar na de geplande datum.
Wat als een programma is verplaatst?
In principe hoeft u niets te doen, want uw reeds gekochte ticket blijft gewoon geldig voor de nieuwe datum. Bent uw verhinderd op de nieuwe datum, dan kunt u restitutie aanvragen tot twee weken voor de nieuwe datum van het programma.
Welke kortingen zijn er?
Podium Mozaïek geeft, tenzij anders is aangegeven korting aan bezoekers van 65 jaar en ouder en houders van een CJP/CKV of stadspas (op vertoon van de pas). Studenten krijgen korting op vertoon van een geldige collegekaart of OV jaarkaart. Houders van een Mozaïek Pas krijgen korting op voorstellingen en in ons café-restaurant. Let op! De korting geldt niet voor voorstellingen in onze gastprogrammering. Gedurende het seizoen kunnen er diverse (kortings)acties gelden voor voorstellingen. Deze acties en kortingen gelden alleen tijdens de actieperiode en kunnen niet verstrekt worden op reeds gekochte kaarten.

Over de voorstelling

Is er gehoorversterking beschikbaar?
Op de avond zelf kunt u gehoorversterking lenen, reserveert u deze svp voorafgaand aan uw bezoek via kaartverkoop@podiummozaiek.nl of 020 580 03 81.
Zijn er plaatsen voor slechtzienden?
Per voorstelling houden wij bij de start van de kaartverkoop een aantal plaatsen beschikbaar voor slechtzienden. Als u op tijd reserveert en uw wens doorgeeft, reserveren wij passende plaatsen voor u en uw gezelschap.
Waar kan ik zien of er een voorbeschouwing of nagesprek is bij een voorstelling?
Op de specifieke pagina van de voorstelling staat of er een voorbeschouwing, nagesprek of een ander nevenprogramma is. Het beste is om vlak voor de voorstelling te controleren of er die avond inderdaad een voorbeschouwing is, dit kan veranderen in de loop van de tijd.
Zijn er voorstellingen beschikbaar voor bezoekers die geen Nederlands spreken?
Onze voorstellingen waarbij geen Nederlands wordt gesproken vindt u in ons overzicht op het Engelstalige gedeelte van deze site www.podiummozaiek.nl als u kiest voor Engels, komt u in het Engelstalige gedeelte van de site.
I don't speak dutch.
No Dutch? No problem! We have a lot of performances that are either accessible for all non-Dutch speakers (dance + music) or suited for English speakers (in English or surtitled in English). Go to www.podiummozaiek.nl and click on the ‘EN’ icon for more information.

Bereikbaarheid

Waar is Podium Mozaïek?
Podium Mozaïek is gevestigd in de voormalige Pniëlkerk in Amsterdam West. Bezoek- en postadres: Bos en Lommerweg 191, 1055 DT Amsterdam. Via deze link kunt u meer informatie vinden.
Hoe kan ik contact opnemen met Podium Mozaïek?
t: 020 5800380 / e: info@podiummozaiek.nl. Via deze link kunt u meer informatie vinden.
Kan ik parkeren in de buurt van Podium Mozaïek?
In de naaste omgeving van Podium Mozaïek is het op maandag t/m zaterdag betaald parkeren tot 24.00 uur. De parkeergarage Q-Park Bos en Lommer aan de Leeuwendalersweg 23b is op loopafstand, zie www.q-park.nl.
Is Podium Mozaïek rolstoeltoegankelijk?
Podium Mozaïek is toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Wanneer u bij het reserveren doorgeeft dat u speciale wensen heeft betreffende een plaats, kunnen wij de meest geschikte stoel(en) voor u reserveren. Aan de achterzijde van het pand is een invalidenparkeerplaats. Daarnaast beschikken wij binnen in het gebouw over een lift.
Waar kan ik met mijn gezelschap wat eten en drinken?
Het café-restaurant van Podium Mozaïek is een perfecte plek om af te spreken. U kunt bij ons terecht voor ontbijt, lunch en diner, maar natuurlijk ook voor een kopje koffie of borrel.

Inloggen / account

Ik weet mijn wachtwoord niet meer.
U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door te klikken op 'wachtwoord vergeten?' op de pagina waarmee u normaal gesproken zou inloggen. Volg de instructies. Mocht dit niet lukken, dan kunt u bellen naar het kaartverkoopnummer (020 580 03 81).
Ik heb een nieuw e-mailadres.
Als u inlogt met uw oude e-mailadres op de website van Podium Mozaïek, dan kunt u uw e-mailadres wijzigen via uw account. Via de knop 'gegevens wijzigen' en vervolgens 'klik hier om uw e-mailadres te wijzigen' voert u uw nieuwe e-mailadres in. Nadat u deze bevestigd heeft via de e-mail die u ontvangt, is het e-mailadres en ook uw inlog gewijzigd.
Waarom moet ik een account aanmaken om kaarten te kunnen kopen?
Podium Mozaïek werkt met een inlogsysteem wat het bestellen van kaarten sneller en eenvoudiger maakt. Niet alleen voor ons maar ook voor u. Hierdoor hoeft u slechts eenmaal bij het aanmaken van uw account uw gegevens in te vullen. Daarbij kunt u al uw toekomstige reserveringen en bestellingen onder elkaar zien. U kunt via uw account ook makkelijk adreswijzigingen doorvoeren en uw voorkeuren aangeven voor nieuwsbrieven en brochures.
Waar kan ik me opgeven voor de nieuwsbrief?
U kunt zich opgeven voor de nieuwsbrief op deze website. U kunt de nieuwsbrief ook aanvragen via uw account bij uw voorkeuren.
Ik wil me uitschrijven voor de nieuwsbrief of post.
U kunt zich afmelden in uw persoonlijke account op de website van Podium Mozaïek bij uw voorkeuren. U kunt zich ook afmelden via e-mail (info@podiummozaiek.nl"), vermeld hierbij uw e-mailadres en postadres.
Ik wil mijn account (laten) opheffen en gegevens verwijderen.
Neem contact op met de kaartverkoop (020 580 03 81) of stuur een bericht naar kaartverkoop@podiummozaiek.nl.
Hoe gaan jullie om met mijn klantgegevens?
Wij gaan met uiterste zorgvuldigheid om met de gegevens die u invult op deze site. Lees hier meer over in ons Privacy Statement.

Overige vragen

Wat is jullie toegangsbeleid?
In Podïum Mozaiek gelden Huisregels. Daarnaast hanteert Podïum Mozaiek de Algemene Bezoekersvoorwaarden van Amsterdamse Podia (PDF).
Geldt er een minimumleeftijd?
Bij concerten en voorstellingen geldt geen minimumleeftijd, tenzij anders is aangegeven. Als je nog geen 16 jaar bent, raden wij je aan om samen met iemand te gaan die 18 jaar of ouder is. Bij clubnachten geldt een minimumleeftijd van 18 jaar.
Mag ik fotograferen (of filmen)?
Het is, zonder uitdrukkelijke toestemming van de directie, niet toegestaan om foto-, film-, video- of geluidsopnames te maken. We verzoeken u dringend om uw mobiele telefoon in de zaal uit te zetten.
Ik ben iets verloren, wat doen jullie met gevonden voorwerpen?
Iets verloren in Podium Mozaïek? Bel dan zo snel mogelijk naar 020 580 03 80 of mail naar info@podiummozaiek.nl.
Hoe meld ik een klacht, vraag of opmerking?
Meld klachten direct zodra deze zich voordoen bij de bar van Podium Mozaïek. Dan kunnen wij het direct oplossen. Lukt dit niet, dan kunt u met vragen, opmerkingen en klachten contact opnemen met Podium Mozaïek 020 580 0380 of info@podiummozaiek.nl.

Restaurant

Menukaart

Serveert Podium Mozaïek ook gerechten buiten de menukaart?
Buiten de gerechten op de kaart, serveren wij wisselende week- en seizoen specials.
Serveert Podium Mozaïek een kindermenu?
Ja, Podium Mozaïek serveert een kindermenu. Vraag aan de bediening voor meer informatie.
Serveert Podium Mozaïek ook vegetarische gerechten?
Wij serveren ook vegetarische gerechten. Zie het menu voor meer informatie.
Serveert Podium Mozaïek ook Halal vlees?
Wij serveren Halal vlees, met uitzondering van een aantal gerechten. Vraag aan de bediening voor meer informatie.
Ik heb een allergie/dieet. Houdt uw restaurant hier rekening mee?
Ook met een allergie/dieet kunt u genieten in ons restaurant. Geeft u alstublieft bij uw reservering en/of bij binnenkomst aan waar wij rekening mee moeten houden.

Reserveringen

Moet ik reserveren?
Reserveren is niet verplicht, maar raden wij wel aan om teleurstellingen te voorkomen. Vooral de weekenddagen zijn vanwege het Turks ontbijt drukbezocht. Reserveer daarom tijdig, zeker als u op vrijdag, zaterdag of zondag wilt eten.
Hoe kan ik reserveren?
Dit kan zowel online als telefonisch. Online is het mogelijk via deze website. De reserveringslijn van Podium Mozaïek is elke dag vanaf 10:00 uur bereikbaar op 020 580 03 83. Reserveren per email kan via: restaurant@podiummozaiek.nl
Hoe geef ik wijzigingen door aan mijn bestaande reservering?
Wijzigingen kunnen telefonisch worden doorgegeven. Dit kan dagelijks vanaf 10.00 uur en op zondag vanaf 11.00 uur op 020 580 03 83.
Hoe bespreek ik een wens voor een specifieke tafel of plaats?
Een specifieke wens kan zowel online (via deze website) als telefonisch (020 580 03 83) worden aangegeven bij uw reservering. Als er een tafel of plaats beschikbaar is, zullen wij bij het maken van de tafelplanning proberen rekening te houden met specifieke wensen.
Kan ik een tafel op het terras reserveren?
Wij reserveren alleen tafels binnen en reserveren geen tafels op het terras. Plaats nemen op het terras kan uiteraard als er plaats is.
Wat als ik wat later ben?
Wanneer u wat later bent, kunt u dit via 020 580 03 83 doorgeven.
Tot hoe laat kan ik iets bestellen?
De keuken is op donderdag, vrijdag en zaterdag open tot 22:00 uur. Op overige dagen is de keuken open tot 21:00 uur. Dus wanneer uw bestelling voor die tijd binnen is, dan kan de chef-kok alsnog de bestelling klaarmaken.
Wanneer wordt het Turks ontbijt geserveerd?
Elk weekend wordt er een traditioneel Turks ontbijt geserveerd van 10.00 - 15.00 uur. Vanaf 20 personen verzorgen wij in overleg een Turks ontbijt op andere dagen.
Wij komen met een groep. Kunnen wij met ons gezelschap bij elkaar zitten?
Podium Mozaïek is geschikt voor grote groepen. Indien u tijdig reserveert is er voldoende plek voor grote groepen om gezellig bij elkaar te zitten.
Kan ik met mijn bedrijf/ feest/ evenement terecht bij café-restaurant Podium Mozaïek?
We bieden verschillende mogelijkheden zoals buffetten, keuzemenu's, (vergader)lunches, etc. Zie Verhuur voor meer informatie.
Is uw restaurant rolstoeltoegankelijk?
Ja.

Overige vragen

Is er Wifi aanwezig?
Er is openbare Wifi aanwezig.
Kan ik mijn baby voeding opwarmen?
Ja, u kunt het potje door onze keuken laten opwarmen.
Mag mijn hond mee naar binnen?
Wij laten honden toe in ons restaurant mits de hond niet tot last is van andere gasten en deze netjes onder de tafel plaatsneemt.
Is er een kinderhoek aanwezig?
We beschikken niet over een kinderhoek in ons restaurant maar wel over kindvriendelijke hoeken. Ook zijn er bordspellen en kleurplaten aanwezig voor onze kleine gasten.
Zijn er kinderstoelen aanwezig in het restaurant?
Er zijn kinderstoelen aanwezig.
Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Het is mogelijk om contant, met PIN(Maestro) en credit card te betalen.

Verhuur

Algemeen

Wat zijn de prijzen van zaalhuur?
Bij de verhuur van onze zalen maken wij gebruik van verschillende tarieven voor kunstenaars en culturele ondernemers, maatschappelijke organisaties en commerciële instellingen. Voor informatie over tarieven of een voorstel op maat kunt u contact opnemen met onze medewerkers van de zaalverhuur via 020-5800388 of zaalverhuur@podiummozaiek.nl.
Wat voor apparatuur is er aanwezig?
Zie onze technische specificaties (PDF) voor meer informatie.
Wat zijn de openingstijden voor verhuur?
Maandag t/m vrijdag zijn wij geopend van 9:00 – 23:00 uur. In het weekend zijn wij geopend van 8:00 – 2:00 uur. In overleg is het mogelijk om eerder te openen of later te sluiten.
Wat is een dagdeel?
Er worden geen vaste tijden per dagdeel aangehouden. Een dagdeel is bij Podium Mozaïek vier uur.
Tot wanneer kan een optie blijven staan?
Een optie blijft twee weken staan. Als de optie binnen die twee weken niet wordt bevestigd, komt deze te vervallen. Als er binnen die twee weken iemand anders de betreffende ruimte op hetzelfde moment wil huren, zal de eerste optie worden benaderd om de optie te bevestigen.
Hoe zijn de annuleringsvoorwaarden geregeld?
Podium Mozaïek moet tijdig en schriftelijk op de hoogte worden gebracht van het niet gebruik van een gehuurde ruimte en/of gehuurde apparatuur (alleen van toepassing op niet permanente verhuur). Zie onze algemene voorwaarden voor meer informatie.
Is er parkeergelegenheid rondom het gebouw?
Rondom Podium Mozaiek geldt betaald parkeren. De parkeergarages Q-Park Bos en Lommer aan de Leeuwendalersweg 23B, en ParkBee Westerpark aan de Haarlemmerweg 504, zijn beide op 10 minuten loopafstand (zie www.q-park.nl of www.parkbee.nl).
Waar kunnen we laden en lossen?
Aan de achterzijde van het gebouw, aan de Vier Heemskinderenstraat nr. 56 is een laad & los plek voor ongeveer 1 bakwagen of trailer en 2 personen auto's.
Kan ik een eigen cateraar meebrengen?
Eventuele dranken en catering dienen te worden afgenomen van café-restaurant Podium Mozaiek. Bekijk onze cateringmogelijkheden hier. Uiteraard staan wij open voor uw eigen ideeën. Neem gerust contact op met ons om de mogelijkheden te bespreken.
Is er wifi aanwezig in het gebouw?
In het gebouw is beveiligd draadloos internet aanwezig. In de theaterzaal is ook een directe vaste internet lijn. Gemiddelde snelheid; 8 Megabyte/s download, 2 Megabyte/s upload.
Is het gebouw rolstoeltoegankelijk?
Podium Mozaiek beschikt over een lift en invalidetoilet.
Zijn jullie ruimtes te huur voor feesten?
Ja onze ruimtes zijn ook te huur voor feesten en partijen. Kijk bij verhuurmogelijkheden voor meer informatie. Of neem contact op met 020-5800388 of zaalverhuur@podiummozaiek.nl voor de beschikbaarheid en voorwaarden.
Wat zijn de veiligheidsvoorschriften?
Zie onzetechnische specificaties (PDF) voor meer informatie over de veiligheidsvoorschriften.